8 wrz 2018

Fotele ogrodowe DIY

Fotele ogrodowe DIY
 08.09.2018
Jak zrobić fotel DIY
Idąc krok dalej w temacie odnawiania i stylizacji starych mebli, chciałam spróbować stworzyć coś własnego. 
Nie mam wiedzy konstruktora, ale założyłam sobie, że metodą prób i błędów mogę przecież sama skonstruować swój (Nie)idealny mebel!.
Tak właśnie powstały dwa fotele ze sklejki :)


Pomysł zrodził się od razu. Stylistyka mebla miała nawiązywać do lat 60'-70'
Lubię kanciaste kształty, rysunek drewna i wszelakie meble na nóżkach...
Poszczególne wymiary i parametry foteli obliczyłam na podstawie mojego mega wygodnego krzesła kuchennego, dodając oczywiście po parę centymetrów dla wygody ;)
Do stworzenia foteli wykorzystałam sklejkę liściastą o gr. 1,5 cm. Po wyrysowaniu i wycięciu poszczególnych elementów, wszystko dokładnie przeszlifowałam, łącznie z sfazowaniem ostrych kantów i rogów. Potem położyłam dwie warstwy impregnatu dekoracyjnego w kolorze orzecha włoskiego, nakładane bawełnianą szmatką i dwie lakierobejcy ochronno-dekoracyjnej bezbarwnej.
Do przymocowania ze sobą wszystkich elementów fotela użyłam wkrętów drewnianych i kleju do drewna (dla lepszego wzmocnienia całej konstrukcji) Ułatwiając sobie pracę, przed każdym osadzeniem wkrętów, nawiercałam cienkim wiertłem otwory. Dopasowanie pochylenia oparcia fotela dostosowałam do swojej indywidualnej wygody :)
Rozstaw nóg również był przeze mnie dopasowany metodą prób i błędów, tak by cała konstrukcja nie przechylała się do tyłu i jednocześnie była w miarę stabilna. 
Fotele oczywiście dostały pięknie toczone nóżki z drewna bukowego.  
Dla większej wygody dodatkowo uszyłam dla każdego z foteli poduchy z welurowej tkaniny tapicerskiej.
Jakie mam zastrzeżenia?? Oczywiście zawsze jakieś muszą być...denerwuje mnie fakt, że klej który użyłam miał być po wyschnięciu bezbarwny - a nie był :/ 
...no i jeszcze to, że za płytko wkręciłam wkręty, przez co nie mogłam umieścić zaślepek, żeby całość prezentowała się estetyczniej. No cóż...poprawię się :)
A  jak Wam się podoba efekt końcowy??
W planach mam również coś fajnego, ale już w wersji seryjnej :))) 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz! To znak, że chętnie czytasz moje wpisy i śledzisz to co robię :)